Innovatieonderzoek.nl

Marketeers willen meer met Social Media gaan doen

Door: Stijn Driessen | 23-02-2011 09:30
extern onderzoek | 3748 x gelezen | 0 reacties>

The Society of Digital Agencies (SoDA) onderzoekt jaarlijks waar marketeers hun focus op leggen. Zo meten ze dat van markteers, bureau's en andere belanghebbenden, waaronder technische mensen. 

Onderzoek
In totaal deden maar liefst 600 mensen mee aan het onderzoek. 69% van hen geeft aan meer geld te willen investeren in Social Media, waaronder de sociale netwerken en applicaties. Daarbij komt dat 43% aangeeft minder te willen uitgeven aan traditionele media. Dit betekent dus dat er steeds meer online zal gebeuren.

De voornaamste reden voor deze verschuiving is het consumentengedrag dat veranderd is. Ook de concurrentie beweegt bedrijven er toe, maar dit wordt vele malen minder als reden aangegeven.

Complete rapport:
Het complete rapport is hier te downloaden en op Molblog zijn ook nog andere belangrijke uitkomsten samengevat. 

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren