Innovatieonderzoek.nl

Nood aan onderscheidend vermogen

Door: Stijn Driessen | 10-12-2010 08:30
extern onderzoek | 3557 x gelezen | 0 reacties>

Uit onderzoek door Ernst & Young onder 1400 senior executives over de hele wereld blijkt dat in de komende jaren jezelf onderscheiden op de markt nog belangrijker wordt. De komende jaren zou namelijk de concurrentiestrijd nog groter worden om te groeien.

Hardere concurrentiestrijd
Volgens het onderzoek voorziet 85% van de ondervraagde een hardere concurrentiestrijd voor de komende twee jaar. Voorheen werkte marktgroei en economisch herstel juist mee in het behalen en herstellen van marges. Nu verwachten ondernemingen echter blijvende prijs- en margedruk. 

Innovatie
Het onderzoek signaleert een aantal ondernemingen die in de afgelopen twee crisisjaren juist succesvol zijn geweest en beter hebben gepresteerd dan hun concurrenten. Deze ondernemingen hebben dit met name te danken aan meer aandacht voor productinnovatie, en flexibiliteit en snelheid van handelen.

Kijk hier voor meer resultaten

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren