Innovatieonderzoek.nl

Verrijkte advertenties scoren beter

Door: Stijn Driessen | 12-11-2010 09:30
extern onderzoek | 3370 x gelezen | 0 reacties>

Uit Amerikaans onderzoek door Nielsen onder 5000 consumenten met in totaal 54 smartphones blijkt dat verrijkende advertenties naast content beter werken dan ongerelateerde advertenties.

Natuurlijk ligt dit resultaat voor de hand, maar wat opvallend is, is dat mensen met een apple i-pad meer naar de advertenties kijken dan niet apple gebruikers.

nielsen1.png

Het is jammer dat het onderzoek niet meeneemt wat Android gebruikers doen, zeker aangezien Android inmiddels Apple heeft overgenomen met betrekking tot de smartphones.

Een ander interessant resultaat is dat gebruikers het niet erg vinden om de advertenties te zien, zolang de overige content maar gratis blijft. Dit is belangrijk om mee te nemen in de diverse verdienmodellen die apps of nieuws(content) kunnen aannemen.

Wat vind jij van de verschillende verdienmodellen die apps en nieuws kunnen hebben binnen de smartphone sector?

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren