Innovatieonderzoek.nl

Branchmarking: Go Viral! met orabrush

Door: Stijn Driessen | 08-10-2010 10:00
discussie | 3737 x gelezen | 0 reacties>

Steeds meer bedrijven ontdekken de kracht van internet en willen viraal gaan. De grootste succesfactor die hier een invloed in heeft is verspreiden. Je moet content hebben dat mensen willen delen.

Orabrush snapte dit maar al te goed. Ondanks dat eerdere pogingen op televisie mislukten geloofden ze in de kracht van het internet. En besloten featured videos op YouTube te plaatsen. 

Het bedrijf
OraBrush vecht tegen bacteriën in de mond. De positionering is simpel: 'To cure bad breath'. Hierom hadden ze eerst televisie reclame's gemaakt om mensen voor te lichten. Deze sloegen echter niet aan, dus besloot CEO Jeffrey Harmson informercials te maken, geschikt voor YouTube. Tegelijkertijd wilde hij het een voorsprong geven dus besloot hij de filmpjes te promoten middels Promoted Videos.

Succes
Door YouTube Promoted Videos kregen veel mensen de filmpjes te zien, en dit sloeg meteen aan. Zo heeft onderstaand filmpje inmiddels al 2,5 miljoen views:


Curebadbreath, de officiële YouTube kanaalv an Orabrush, heeft inmiddels bijna 24,5 miljoen views -- Hierdoor staan ze ook in de lijst van #10 most viewed all time in the Sponsor category. Na de eerste reeks campagnes zijn ze nu begonnen met 'Diaries of a Dirty Tongue'. Volgens Miller, heeft Orabrush inmiddels 1 miljoen dollar omzet gegenereerd aan de vijf dollar tongborstels door YouTube, en grote apothekers en drogisterijen nemen ze graag op in het assortiment. 

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren