Innovatieonderzoek.nl

Branchmarking: 1 procent club

Door: Stijn Driessen | 24-09-2010 11:00
discussie | 4348 x gelezen | 0 reacties>

MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) is een hot fenomeen. Elk bedrijf geeft aan hier veel aandacht voor te hebben, maar hoe slaag je nu in een succesvol MVO project?

Het concept
1% club is een online marktplaats voor ontwikkelingsprojecten. De gedachte van 1% club is dat als iedereen 1% van zijn of haar tijd, kennis, inkomen inzet we armoede structureel kunnen oplossen. Inmiddels bestaat 1% club alweer 2,5 jaar en er zijn goede resultaten geboekt.

De resultaten
- 100 Gerealiseerde projecten
Inmiddels staat de teller al op meer dan 100 projecten die inmiddels gerealiseerd zijn. De projecten zijn verspreid over 34 landen, waaronder India, Honduras, Malawi, Guatemala en andere landen.

- 5.000 leden
Aan het platform werken inmiddels meer dan 5.000 leden aan mee. Samen investeren zij dus volgens de gedachte 1% van hun tijd, kennis, inkomen en dit heeft geleid tot een investering van inmiddels 284.000 euro.

Waarom zo effectief?
De kracht van 1% is niet alleen dat het om een goed doel gaat, maar ook dat het een lage drempel is voor experts om deel te nemen. Immers wie kan er niet 1% missen? Niet alleen MVO wordt op deze wijze gestimuleerd, maar tevens is dit een mooi voorbeeld van een succesvol crowdfunding-model.

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren