Innovatieonderzoek.nl

Branchmarking: Sierra Snowboard

Door: Stijn Driessen | 15-09-2010 11:30
implementatie | 4029 x gelezen | 0 reacties>

Deze week weer een nieuwe branchmarking van een Amerikaanse online retailer. Hoe zorg je er nu voor dat je je klanten terug laat komen en actief laat worden in de community?

Achtergrond
Sierra Snowboards is een online Amerikaanse retailer in snowboardgear. Ze staan goed bekend als een goedkope discounter en bieden kortingen tot wel 80%. 

Communicatie
Sierra Snowboards communiceert duidelijk met opvallende kleuren waar zij voor staan. Ondanks dat het voor zich spreekt dat een webshop 24 uur business doet, benadrukken zij dit nog eens. sierra

Verder beloven ze een vlotte levertijd van 4 tot 7 werkdagen en alle verzendingen zijn meteen verzekerd. Daarnaast zijn internationale bestellingen boven 500 dollar voor niets. Dit zorgt niet alleen voor zekerheid maar ook dat de bestellingen meteen van meer waarde zijn.

WOM bevorderen
Om WOM te bevorderen levert Sierra Snowboards eerder dan beloofd. Zo zorgen zij ervoor dat een bestelling één dag eerder binnenkomt dan beloofd. Daarnaast was de bestelling met 50% korting gekomen.

Zodra de korting oploopt brengen zij de klant op de hoogte dat de korting verhoogd is. En dat het verschil gecompenseerd wordt met een waardebon. Dit is wettelijk niet verplicht, maar door dit te doen zorgen ze natuurlijk voor een goede WOM. Ook door middel van een waardebon stimuleer je een volgende aankoop.

Community
Sierra Snowboards heeft ook een eigen community waarmee ze klanten laten binden met de webshop. Inmiddels zijn er al meer dan 30.000 product reviews, wat zorgt voor meer vertrouwen en goede google rankings.

Dit hebben zij bereikt door:

- gratis content weg te geven met tutorials voor beginnende snowboarders;
- Speciale aanbiedingen te geven voor de gebruikers zodra zij ingelogd zijn;
- Belonen voor participatie:
sierra


Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren