Innovatieonderzoek.nl

Vier stappen voor het bepalen van je strategie

Door: Stijn Driessen | 03-09-2010 09:01
discussie | 3736 x gelezen | 0 reacties>

Net zoals wij bij het innovatieproces beschrijven dat er door vier stappen te doorlopen geïnnoveerd kan worden beschrijft TNO dat er op deze wijze de co-creatie of eParticipatiestrategie bepaald kan worden.

Door eerst de strategie te bepalen (1), vervolgens de strategie te matchen aan de case (2), de juiste keuzes voor succes te maken (3), en het meten van het succes (4) kan er de ideale strategie bepaald worden. Althans, zo beweert TNO in haar eerste blog dat eParticipatie aan het licht brengt.

Lees de gehele post hier op Frankwatching.Ook wij geloven in vier stappen die vrijwel identiek zijn aan die van TNO. Het is belangrijk om eerst te bepalen waar je staat en waar je heen wilt. Vervolgens is het belangrijk om cases te zoeken en deze te filteren om vervolgens te implementeren en hier hoort uiteraard het meten bij.

De reden waarom het onderzoek gestart is omdat er tegenwoordig steeds meer macht bij de consument ligt en de wereld aan het veranderen is. Steeds meer gebeurd digitaal en het onderzoek moet o.a. antwoord geven hoe bedrijven hier op zouden moeten reageren.

Hoe reageer jij op het feit dat de consument steeds meer de macht heeft? Wacht je passief af om tot innovatie te komen of stimuleer je juist dat de consument het voor het zeggen heeft?

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren