Innovatieonderzoek.nl

Innovatie mislukt door incorrecte prijsstelling

Door: Stijn Driessen | 06-08-2010 09:50
extern onderzoek | 3944 x gelezen | 2 reacties>

Als je het er niet mee eens bent dat innovatie niet belangrijk is ben je op deze blog verkeerd. Dit blijkt ook uit onderzoek van Accenture waaruit blijkt dat maar liefst 32% van de managers innovatie zeer belangrijk vindt. Maar waar mislukken dan al die innovaties?

Vorig jaar hadden we met het oog op innovatie al aangegeven waar innovaties veelal mislukken. Dit jaar heeft Accenture hier ook een studie op nagehouden. Bij deze studie blijkt wederom dat de innovatie vaak niet correct aansluit bij de klant (34%), maar ook iets wat wij niet eerder hadden meegenomen. Namelijk een incorrecte prijsstelling. Maar liefst 35% geeft aan dat het hier vaak bij misgaat.

Crisis
Ondanks de crisis was de voorspelling vorig jaar dat er gewoon in innovatie geïnvesteerd zou worden. Dit blijkt ook uit het onderzoek van Accenture dat dit daadwerkelijk gebeurd is. Slechts 15% heeft de innovatiekraan dichtgedraaid, 35% heeft hetzelfde behouden, en maar liefst 50% heeft meer geïnvesteerd in innovatie.

Reacties:

Tobias

06-08-2010 12:36

32% van de managers die enkel zeggen dat innovatie belangrijk is is toch helemaal niet veel??

Stijn Driessen

01-09-2010 08:52

Op een schaal van zeer onbelangrijk tot zeer belangrijk en daarvan 32% zeer belangrijk is dat wel. Dat betekent dat het merendeel er veel waarde aan hecht. In het rapport kun je ook nog de andere getallen zien en daaruit kun je opmaken dat managers het wel degelijk belangrijk vinden.

Schrijf zelf een reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren