Innovatieonderzoek.nl

Feest.je genomineerd door Accenture Innovation Awards

Door: Stijn Driessen | 02-08-2010 11:00
implementatie | 2624 x gelezen | 0 reacties>

Onlangs was er al de vraag gekomen op de Linkedin Groep om innovatieve concepten te nomineren voor de Accenture Innovation Awards. Met nu het concept: feest.je.

Feest.je is een local based social netwerk. Dit houdt in dat mensen kunnen doorgeven op feest.je wat ze aan het doen zijn en waar. Middels dit medium moeten we nog socialer worden.

Innovatief?
Feest.je is vooral anders dan andere local based social networks dat het zich puur alleen richt op de Nederlandse gebruikers. Dit lijkt op Hyves dat zich ook vooral bezighoudt met de Nederlandse markt in tegenstelling tot Facebook. Dat feest.je aansluiting vindt op de markt is duidelijk, inmiddels zijn er al meer dan 50.000 horecazaken op feest.je aangesloten. Ook grote festivals doen mee en informeren zo bezoekers. 

Informatievoorziening
Op feest.je kunnen mensen locaties toevoegen, foto's delen, tekst plaatsen en ook de stemming van een feest doorgeven. Gebruikers worden ook beloond voor het plaatsen van content, zo zijn er bepaalde statussen te verkrijgen. Verder kunnen kroegen hier ook op inspelen om loyale klanten een gratis drankje bijvoorbeeld te geven. Verder zou het ook een goede oplossing kunnen zijn voor gevallen waarbij festivals erg druk zijn. Zo kan er bijvoorbeeld met de Oranje intocht via feest.je aangegeven worden om toch ergens anders een festival te bezoeken. Enorm handig voor de evenement-organisaties.

Toekomst
Op dit moment is feest.je helaas alleen nog op de iPhone bruikbaar, maar naar verwachting zal er in augustus ook een Android-versie uitgebracht worden. 

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren