Innovatieonderzoek.nl

Social Media luchtbel

Door: Stijn Driessen | 30-07-2010 08:31
discussie | 2952 x gelezen | 0 reacties>

De ellenlange discussie gaat weer verder op het gebied van Social Media. Wel of niet mee participeren vragen vele ondernemingen zich af. Steeds meer internetmarketingbureau's zeggen uiteraad vooral doen, maar is dit ook daadwerkelijk zo verstandig?

Er bestaan vele cases waar Social Media zeker aan heeft bijgedragen. Ook onze viral is middels Social Media een succes geworden. Echter kwam er onlangs een tegenreactie op Social Media in de FD, social media zou een luchtbel zijn.

Een interessante visie op Social Media. Dat vooral negatieve dingen aangedikt kunnen worden, maar positieve gevallen een stuk minder. Toch wagen vele bedrijven zich op Social Media en rapporteren succes. Zo ook bijvoorbeeld T-Mobile dat via Twitter veel klachten opvangt wat ze anders via de telefooncentrale hadden moeten oplossen. Is het allemaal dan echt wel zo'n succes?

Inmiddels heeft Tribewise al een wiki gestart om succesvolle en minder succesvolle Social Media campagnes te verzamelen. Goede en slechte voorbeelden genoeg dus, maar wat denk jij over Social Media?

Eigen visie
Ik denk dat op Social Media zeker negatieve dingen aan bod komen en mensen te allen tijde altijd gemakkelijker praten over wat fout gaat dan wat er goed gaat. Toch vind ik dat het een het ander niet uitsluit. M.a.w. ondanks negatieve geluiden kun je ook positieve geluiden horen, en uiteraard valt dit ook te bevorderen. Wat belangrijk is en blijft is het leren van fouten die gemaakt worden en deze de volgende keer beter doen. Ook de doelstellingen en strategie vooraf bepalen moeten meer leidraad geven om succesvol te worden op Social Media, net zoals bij innovatie.  

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren