Innovatieonderzoek.nl

Branchmarking: reisbranche online

Door: Stijn Driessen | 02-07-2010 10:00
implementatie | 3564 x gelezen | 0 reacties>

Branchmarking is het voortdurend kijken naar best practices uit andere branches. Hiermee beperken we ons niet tot Nederland om de beste cases te vinden. Vandaag wat meer over de reisbranche op internet.

De reisbranche
De reisbranche is één van de meest volwassen branches als het gaat om online marketing. Ook de laatste tijd heeft zich hier veel op ontwikkeld.Niet alleen de reisorganisaties zelf spelen een grote rol in deze branche, maar zo ook de zoekmachines. Bijvoorbeeld:

Google: Google heeft Ruba overgenomen, en is bezig met het testen van het weergeven van hotelprijzen in maps. We zien hier een mogelijke verschuiving van advertentiemedium naar transactieplatform.

Bing: Bing heeft nu ook een Bing Travel, waarbij de beschikbaarheid en de prijzen worden weergegeven. Een soort vergelijkingssite waarbij Bing ook nog scores toekent aan de aanbieders.

Andere platformen zijn ook druk in de weer. Zo is Apple bezig met iTravel en op Facebook kunnen mensen reizen beoordelen.

En verder?
Deze ontwikkelingen geven aan dat er steeds meer veranderd op internet, en dat real-time resultaten steeds belangrijker worden. Dit stopt natuurlijk niet in de reis-branche, wat kan real-time resultaten voor jouw industrie betekenen?

Tot slot, emoties
Facebook speelt heel slim in op de reisbranche door het delen van recensies. Hier hechten veel mensen waarde aan. Ook zoekmachines zouden hier naar toe kunnen linken, zoals Google bijvoorbeeld al wel doet via de applicatie 'Places' op de Android-toestellen. Daarnaast blijkt uit onderzoek van Worldhotels dat het toevoegen van foto's en video's ook zeer belangrijk is. Zo blijkt dat indien een accomodatie meer dan 20 fotos deelt, het aantal bezoeken omhoog gaat met 150%. 

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren