Innovatieonderzoek.nl

CASE: !SYOU sneakers

Door: Stijn Driessen | 30-06-2010 10:21
implementatie | 4694 x gelezen | 0 reacties>

Voor wie het boek Ga Vreemd al heeft gelezen is deze case niet nieuw, maar het blijkt wederom goed te werken: co-creatie voor mode. Dit keer niet Threadless maar !SYOU.

Zoals in het boek haarfijn beschreven staat zorgt Threadless voor een platform waar bezoekers hun eigen T-shirts kunnen maken en delen met bezoekers. Van die T-shirts worden alleen de T-shirts met de hoogste waarderingen en positieve feedback in de productie genomen. Op deze wijze kun je van te voren beter inschatten wat de totale vraag naar elk T-shirt is en voorkom je grote voorraden aan artikelen die niet verkocht raken.

Threadless is al een groot succes, maar nu is ook !SYOU met een zelfde soort concept gekomen voor Sneakers. Ook !SYOU biedt een platform voor creatieve talenten om tot co-creatie te komen voor Sneakers. Om inspiratie te bevorderen heeft !SYOU enkele designers als partners die ook sneakers op het platform uitbrengen.

Een goede vorm van co-creatie om het productieproces beter in te richten. Het wordt namelijk mogelijk om van te voren het aanbod aan de vraag aan te passen en zorgt voor designs waar andere designers niet op zouden zijn gekomen.

Hoe werk jij samen met je klanten om te komen tot een optimaal productieproces?

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren