Innovatieonderzoek.nl

Vooral experimenteren met Social Media

Door: Stijn Driessen | 14-04-2010 13:04
discussie | 11682 x gelezen | 0 reacties>

Social Media is hot. Vele onderzoeken worden gedaan naar dit fenomeen. Vele beargumenteren dat Social Media nog in de kinderschoenen staat bij bedrijven. En dat terwijl er veel potentie in Social Media zit. 

Uit een onderzoek blijkt dat slechts 37% van de (ondervraagde; n=130) bedrijven langer dan 1 jaar geleden gestart is met sociale media-activiteiten. Niet voor niks dat er nog veel geëxperimenteerd moet worden. Zo vat Matthijs van Gaalen dit samen in zeven leerpunten

  1. Past Social Media bij je doelen?
  2. Start beperkt en brand niet direct je vingers
  3. Geef intern aan wat wel oké is en wat niet
  4. Claim je naam en werk samen met het publiek
  5. Zorg voor relevante content
  6. Webcare: wel of niet begonnen?
  7. Het draait vooral om organisatie

Erg handige leerpunten met praktische cases erbij, zoals bijvoorbeeld Nestlé en Postbank en Armin van Buuren

Social Media is buiten Nederland nog veel omvangrijker. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het Social Media rapport van Ecco. Ook hierin wordt beargumenteerd dat het belangrijk is om je sociale media activiteiten aan te passen aan je doelstellingen. Het is daarbij belangrijk om je dashboard (en dus meetinstrumenten) aanpast aan je doelstellingen, daarbij je KPI's aanpast, en ook je social media platformen kiest.

 

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren