Innovatieonderzoek.nl

Minder dan 20 procent van de bedrijven is actief op Twitter in de UK

Door: Stijn Driessen | 10-03-2010 09:53
extern onderzoek | 2666 x gelezen | 0 reacties>

Uit extern onderzoek door Virgin Media Business blijkt dat nog minder dan 1/5e van de bedrijven uit Engeland twitteren. En dat terwijl er toch meer dan 20% van alle tweets over een merk of product gaat.

Vele blogs geven de laatste tijd al aan wat de potentie van Twitter kan zijn voor bedrijven. Dit werd tevens bevestigd door dit onderzoek, namelijk dat maar liefst 20% van alle tweets over een merk of product gaat. Aangezien Twitter ook nog eens sinds afgelopen vrijdag haar 10 biljoenste tweet heeft gehad, zijn dat behoorlijk veel korte berichten over merken en producten.

Volgens het onderzoek heeft het merendeel van de bedrijven wel een account op Twitter, maar bijna driekwart van deze bedrijven heeft het account niet gebruikt om te reageren op een enkele tweet in de 'tweetmosphere'. Volgens Phil Stewart is dit hetzelfde als een service contact center openen en vervolgens de telefoon niet op te nemen. Een gemiste kans dus!

Hoe zou dit in Nederland zijn? Wordt hier wel meer gedaan door bedrijven op Twitter. Ikzelf heb wel her en der wat bedrijven gezien die dit deden, zoals Zeeman onderbroeken textiel en Vodafone tijdens de storingen. 

Hoe gebruik jij Twitter voor je business? Alleen zenden, of ook luisteren en participeren?

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren