Innovatieonderzoek.nl

Oog op Communicatie

Door: Stijn Driessen | 08-03-2010 08:38
extern onderzoek | 2660 x gelezen | 0 reacties>

Samen met DBMI heeft Six Fingers vorig jaar onderzoek gedaan naar de staat van innovatie bij organisaties in Nederland, namelijk via het onderzoek 'Oog op Innovatie'. Onlangs heeft DBMI een nieuw onderzoek gedaan met als thema 'Oog op Communicatie'. 

Uit het Oog op Communicatie komen vier belangrijke wijze lessen uit:

  • Volledige briefing: Het is van belang dat het communicatiebureau goed gebriefd wordt door de adverteerder. Samen zouden ze van te voren vast moeten stellen of alle noodzakelijke informatie aanwezig is. Zo weten beide partijen wat de doelstelling van de campagne is en kan deze geoptimaliseerd worden, wat dient te leiden tot een beter resultaat.
  • Testen: Het is van belang dat in een vroegtijdig stadium het ontwikkelde creatieve werk getest wordt en aan de campagnedoelstellingen voldoet. In dit stadium kunnen er nog dingen aangepast worden om tot een beter resultaat te komen.
  • Evalueer: Nadat campagnes voorbij zijn dienen ze nog wel nabeschouwd te worden door de adverteerder en het reclamebureau gezamenlijk: Wat is er goed gegaan? Wat is er minder goed gegaan? Wat is het resultaat, voldoet deze aan de gestelde doelstellingen?
  • Selectie: Het is belangrijk om het juiste onderzoeksbureau te betrekken bij de campagne dat begrijpt welke informatie op welk moment nodig is. Op deze manier kan er snel geschakeld worden en voorkom je rare verrassingen tijdens de campagne. 

Download hier het volledige rapport.

Binnenkort zal ook het vervolgonderzoek op Oog op Innovatie beginnen. Houdt de website daarom de komende tijden extra goed in de gaten om op de hoogte te blijven.

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren