Innovatieonderzoek.nl

Logistieke innovatie mogelijk in elke branche

Door: Stijn Driessen | 03-03-2010 08:31
implementatie | 3441 x gelezen | 0 reacties>

Sinds 2007 stond er al bij veel organisaties innovatie in de logistieke processen hoog op de agenda. Sindsdien zijn al vele dienstverleners gestopt met papieren afschriften en hebben veel logistieke processen gedigitaliseerd. Zo ook vele transportbedrijven die online actuele track&trace gegevens bieden.

Niet alleen de logistieke processen van papier en track&trace zijn veranderd. Ook logistieke processen m.b.t. communicatie zijn veranderd via internet en telefonie. Denk bijvoorbeeld eens aan organisaties die promotieteams leveren. Ook zij recruiten veel via de sms om logistiek alles in orde te krijgen.

Zo werd ik zelf onlangs verrast door de ANWB. Ik stond inmiddels 50 minuten te wachten op hulp, en hulp zou arriveren binnen 1 uur. Opeens kreeg ik het volgende bericht:

'Uw hulpvraag is in behandeling. Wij zijn ons ervan bewust dat u nog op hulp wacht. We doen ons best u zo snel mogelijk te helpen. De ANWB.'

Erg netjes vond ik zelf, en erg goed geleerd van andere logistieke bedrijven die hun processen beter inzichtbaar maken voor de eindgebruikers. Dienstverleners kunnen hier ook aan denken, door bijvoorbeeld vooraf een afspraak te smsen dat ze onderweg zijn. Op deze wijze kom je ook niet voor niks mocht het onverhoopt niet door gaan. Twitter wordt hier ook veelal voor gebruikt door mensen.

Hoe communiceert u uw logistieke processen naar uw stakeholders?

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren