Innovatieonderzoek.nl

The Social Technographics Of Business Buyers

Door: Stijn Driessen | 22-02-2010 10:05
extern onderzoek | 3164 x gelezen | 0 reacties>

Uit een extern onderzoek door Forrester blijkt dat maar liefst 95% van de B2B aankoopbeslissers deel neemt aan enige vorm van sociale media. Bij dit onderzoek deden meer dan 1.200 B2B aankoopbeslissers mee uit de US en Europa. 

Uit dit onderzoek blijkt dus dat 95% bereikbaar is en dus beïnvloedbaar via het sociale net. 91% van hen zijn 'spectators'. Dit betekent dat zij actief op de hoogte blijven van de ontwikkelingen binnen hun online netwerk. Bijna 70% doet dit om business redenen.

Uit deze cijfers blijkt dus dat participatie in online netwerken gunstig kan zijn voor de B2B markt. Het is mogelijk om veel mensen te bereiken en dat 91% actief participeert betekent ook dat zij geïnteresseerd zijn indien je stukken hebt van toegevoegde waarde. Niet voor niks beargumenteerd Bart van Leenen in zijn blog 'Sociale Media 2B or not 2B' dat er veel potentie is voor bedrijven.

Wel geeft hij aan dat het voor elk bedrijf verschillend is hoe de ultieme mediastrategie eruit ziet. Een middel om dit te onderzoek is bijvoorbeeld via Buyer Personas te maken. Wat zijn jouw ervaringen hiermee? 

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren