Innovatieonderzoek.nl

Google innovatie op sociale media

Door: Stijn Driessen | 10-02-2010 11:30
implementatie | 3094 x gelezen | 0 reacties>

Co creatie via internet vindt steeds vaker plaats. Denk bijvoorbeeld aan Heinz Tomato Co-creatie of bijvoorbeeld Douwe Egberts met Libelle lezers. Internet biedt hier een steeds makkelijker platform in.

Dit komt voornamelijk door de sociale media die het mogelijk maakt voor bedrijven om zich hier in te mengen en discussie te stimuleren. Dit is veelal b2c, maar vindt ook op professionelere platformen plaats voor b2b. Zo biedt Twitter daar een ultieme kans voor of Linkedin. Redenen dus om hier deel aan te nemen.

Doordat hier steeds meer belangstelling naar is wilt ook Google hier een aandeel in verkrijgen. Zij beweren dat Google het nu nog te weinig geïntegreerd vindt en dat Google daar de oplossing voor dient te bieden. Niet voor niks lanceert Google daarom Google Buzz.

Ik ben benieuwd of Google Buzz überhaupt rekening heeft gehouden met het feit dat bedrijven ook graag aan sociale netwerken bouwen. Hoe ik de previews heb gezien van Google Buzz blijkt dat het vooral op de gebruiker is geörienteerd, waar natuurlijk sociale media in de eerste plaats voor is bedoeld. Ik denk alleen dat het daardoor welk moelijker wordt voor bedrijven om tot co creatie te komen. Naar verwachting heeft aan het eind van deze week elke Google gebruiker toegang tot Google Buzz.

To be continued dus...

Reacties:

Nog geen reacties

Schrijf de eerste reactie:

Het is op dit moment niet mogelijk om te reageren